Alla älskar musik

Standard

Jag var på konsert igår. Det var inte någon av mina favoritartister och jag tyckte nog egentligen att förbandet var bäst. Men det var ändå skönt att höra lite musik igen, samtidigt som började undra var det där ”igen”-et kom ifrån. När försvann vardagsmusiken ur mitt liv? Jag knappt minnas när jag satte på lite musik hemma senast…

Som allt annat nu för tiden så började det nog i höstas när jag började må riktigt dåligt. Då kunde jag helt plötsligt inte stå ut med musik hemma längre, något som jag alltid älskat innan. Det blev lite för många intryck, lite för mycket kaos i mitt huvud. Och det fanns ingen musik som ens var i närheten av att kunna relatera till det jag kände.

Sen har säkert mitt nyblivna samboskap något med det hela att göra också. Att vara tre personer i en liten lägenhet minskar ens möjlighet att dra på någon riktig tönt-popigt på högsta volym… Dessutom har min ensamtid minimerats ganska mycket, och då väljer jag hellre att spendera den värdefulla ensamtid jag får i tystnad eller med mitt favroitseriesällskap.

Men ni vet att vissa saker kommer en inte på hur mycket en saknat förrän en får dem igen? Lite så kände jag igår med musiken…

Kommentera

