Stödet

Standard

Förtvivlat letat efter ett stöd. En staty, en pelare, ett träd, ett ord, en sång, en dröm. En människa. Något som kan hålla mig uppe. Något som kan hindra mig från att rasa. Någon som kan bekräfta att allt bara inte är bluff och båg. Att allt inte bara är inbillat. Som kan säga allt det som ingen annan kan säga eftersom de inte vet. Någon, som kanske inte kan greppa tag i mina fäktande armar, men som i alla fall kan säga att det går bra att fäkta ibland. Att det är tid att fäkta för livet just nu. Men som också kan berätta att livet är mer än en balansgång och en kamp. Som kan, utan att säga det, med ens visa att det finns mer än en fight för ett liv som jag knappt vet om jag vill ha mer. Någon som med enkla ord, kan uppvärdera, relatera och bekräfta. Bekräfta att det är nu som jag behöver stöd.

Kommentera

