Min favoritfisk

Standard

Min absoluta favoritfisk är min Fröken Fisk. Och jag lyssnar på ”Ingen vill veta var du köpt din tröja” till hennes ära. Jag tänker att jag är så fruktansvärt glad att jag efter många försök och många misslyckanden tillslut lyckats prata om allt det som hängt i luften. Att det pratet öppnade upp en öppning tillbaka till det vi tappat och ingav hopp igen. Jag är så glad att hon fortfarande står kvar efter den storm som varit mitt liv länge nu. Och jag förundras över alla hennes fantastiska egenskaper som bygger broar över ställen där vi inte kan mötas riktigt än. Över hennes förmåga att resa sig, att lyssna, att göra, att finnas. Och allra mest förundras jag över att hon även utan dessa egenskaper är helt fantastisk.

Min kära Fröken Fisk, det är kul att vi finns!

Kommentera

