Livet som går

Standard

Våra råttor härjar i sovrummet. Vår inneboende har flyttat ut så nu är vi liksom sambos ”på riktigt”. Jag har börjat jobba och det känns bra. Jag kan ju faktiskt det här! Ikväll ska jag bara jobba några timmar, sen är jag ledig i två dagar innan jag går på mitt sommarschema.

Jag märker att tabletterna tar udden av dalarna, vilket för det mesta är bra. Ibland är det bara lite irriterande, för det kan vara ganska skönt att bli riktigt arg eller ledsen någon gång emellanåt sådär. Dock inga större bieffekter än så länge, mer än att min kropp är lite småskum på lite olika vis.

Så mest rullar det alltså bara på just nu. Ännu mer kommer det så bli när mina vänner lämnat stan så jag slipper känna mig skyldig för att jag inte vill ses. Då kommer den här sommaren spenderas med actionfilmer och råttor som enda sällskap(eftersom som sambon och jag har helt missmatchande scheman vilket gör att vi bara kommer ha en ledig helg tillsammans på hela sommaren). Och det känns skönt. Bara lite skrämmande när ångesten gnager i hörnen, men jag vet ju att det blir bättre om jag bara gör någonting så jag ska nog klara det här.

Kommentera

