Råg(eller nåt annat smärtsamt) i ryggen

Standard

Jag misstänker att vi halvt om halvt bjöd in oss själva, men vi tog ändå vårt pick och pack och begav oss ut mot vännens föräldrahem över midsommar. Det kändes fint att ge sig bort från stan för att få fira med några av våra finaste vänner. Sedan hade vi kanske inte väntat oss en fullt så traditionell midsommar med familj,sång, dans och snaps men det var trevligt och kattungarna gjorde allt värt.

Det enda som lade sig som ett moln över vår midsommarhimmel var att jag framåt kvällen började få ont i ryggen och med smärtan kom ond aningar. Och mycket riktigt så vaknade jag på midsommardagen med en sådan ryggvärk att jag hade svårt att utföra de enklaste rörelser. Sådan hemsk ryggvärk har jag inte haft sedan i höstas. Vad den berodde på hade jag ingen aning om, och jag kan inte låta bli att fundera över orsaken. Är det nåt i min rygg som gått fel, t.ex. på grund av mina höftproblem? Eller är det verkligen psykosomatiskt och allt bara sitter i huvudet? Men varför fick jag då så fruktansvärt ont under midsommar när det mesta var frid och fröjd? Visserligen var det efter min första vecka på jobbet, men veckan gick förvånansvärt bra och om jag själv hade fått bedöma mina stressnivåer så hade de varit relativt låga. Varför du o ryggvärk kom du tillbaka?

Kommentera

