Om inte det här är den riktigt kärleken så finns den inte

Standard

Vi går inte alltid som på räls, vi har inte alltid den stabilaste relationen. Men ändå är vi stabilare än den hårdaste cement. Kanske för att jag med dig är oövervinnerlig, för att med dig är jag tusen gånger bättre än med någon annan. Med dig är jag snygg, smart och rolig. Med dig är jag ett bättre jag just för att du ser mig för allt det bra som är jag. Du ger mig ovillkorlig kärlek. Du säger ifrån, du kompromissar aldrig på dig själv fast du är alltid beredd att tänka om. Du är envis och du är glömsk och du är för smart för ditt eget bästa. Du gör mig galen ibland och ingen kan trycka på alla mina irritationsknappar som du. Ingen kan ta i mig som du, och för tusende gången: Ingen luktar så gott som du. Din kärlek är den starkaste av droger som jag aldrig kommer klara av att vara utan, och din värme på natten är numera mitt obligatoriska sömnpiller. Du kom tillbaka till mig och du stannade hos mig, vår kärlek är ett gummiband som håller oss samman. Vi kommer aldrig längre bort än bandet sträcker sig och vi följer varandra över dalar och kullar. Detta tröttar ut mig men det är också du som ger mig all energi. Det var du, det var oss, som tillslut fick mig ur allt mörker. Det är du som lärt mig allt om mig själv och det är du som jag har tacka för allt. Men mest av allt vill jag bara tacka gud, eller universum eller ödet, eller vem det nu än var som förde dig till mig.

Du är mitt allt och lite till.

Kommentera

