Mina bästa ångestknep

Standard

Alla har säkert sina egna knep för att slippa de där jobbiga känslorna, men här är topp tre för mig:

1. Socker. Raffinerat socker i vilken form som helst fungerar alltid för mig. Socker ger njutning och en kick som mitt psyke tackar för, mina tänder däremot är mer skeptiska.

2. Serier. Jag tittar på diverse amerikanska komediserier i sträck när jag inte orkar med mig själv och livet längre. Jag har ganska simpel humor och de gör mig faktiskt nästan alltid gladare. Nu har det gått så långt att jag mår jättemycket bättre bara jag hör introt till ”How I met your mother”.

3. Tryck och värme på bröstet. Ångest är en väldigt fysisk känsla och jag kan tydligt känna hur den sitter i bröstet. Som en blandning av något som gnager och något som trycker, som jag beskrev i förra inlägget. Därför är det faktiskt ytterst effektivt när någon lägger sig på min bröstkorg. Det är som att det fysiska trycket på något sätt jämnar ut det psykiska och som att den kroppsliga värmen smälter bort resten. Tyvärr har en ju inte alltid en människa att tillgå som är villig att lägga sig på en, dessutom brukar det bli obekvämt för den personen ganska snabbt. Därför har jag också upptäckt att det fungerar bra med diverse djur. Katter är bäst för de kan ligga still länge, men en hund(stor eller liten, allt efter smak) eller en liten råtta kan också fungera.

Kommentera

