Att bli bra igen

Standard

Jag har alltid varit en väldigt kärleksfull person.  Jag har sedan tonårstiden blivit kär till höger och vänster, inte haft svårt för att ovillkorligt älska folk jag tycker om och jag har känt så mycket kärlek för mina nära och kära så jag ibland inte vetat var jag ska ta vägen. Men när jag blev utbränd och deprimerad så försvann dessa kärlekskänslor som jag innan levt på, byggt min personlighet på. Det var som att jag var slut på kärlek och allt som fanns kvar är det som jag tidigare beskrivit: ångest, ledsenhet, ilska. Jag slutade tycka om folk i min omgivning, länge fanns det ingen jag kände kärlek för utom min kära. Jag hade gett och gett och gett så jag tillslut hade tagit slut, tagit slut inte bara på kärlek utan faktiskt på allt som var bra i mig.

Men nu, utan att jag märkt det, så har den långsamt smugit sig tillbaka till mitt liv. Den kom obemärkt framför allt eftersom den kom i frånvaron av andra människor. Under sommaren har jag och min kära varit isolerade i en tom studentstad där alla våra vänner begivit sig bort över lovet. Så mer än arbetskollegorna(som är trevliga men ja, mest kollegor) så har jag inte träffat så mycket folk. Men nu i veckan kom dels spanjoren och ekonomen tillbaka och dels fick vi hit världens finaste couchsurfare. Och det var nog mycket tack vare denna fina lilla surfare som jag verkligen fick se att mitt hjärta öppnat sig igen. För han är liksom snäll och rar och cool men inte dömande och han är där och han lyssnar och han delar med sig emellanåt och han verkar tycka om oss. På bara en vecka har han smugit sig i in i min hjärtevrå så att det nu gör lite ont vid tanken på att han ska flytta snart till ett riktigt hem. Jag vill så gärna fråga om han inte vill fortsätta bo här istället, vi har ju trots allt ett ledigt rum, men han har redan tackat ja till ett annat ställe så…

I vilket fall så gjorde det mig i alla fall glad att han kom hit, även om jag inte kunde låta bli att fälla en tår i smyg innan vi sa hejdå, för det var skönt att känna kärlek igen. Kärlek är ju det jag vill känna, jag vill fyllas av bra känslor inte bara av tomhet, ilska och frustration.

Kommentera

