Är det inte det ena, så är det det andra

Standard

Idag har jag varit lite sur. Purken som min kära kallar det, jag föredrar ordet trumpen(det låter gulligare och får en inte att associera till en skrumpen murkla). Detta beror framför allt på att jag fortfarande inte kommer överens med min kropp.

Som tidigare nämnt har vi ju aldrig varit bästa polare, men nu har det liksom gått från en viss distans till någon slags skadeglädje från kroppens sida. För ja, nu är det mycket som varit paj med den i snart ett år och jag kan inte låta bli att undra om kroppen gör det av ren illvilja.

Och en blir ju så trött… För även om vi i vår kultur ofta separerar kropp och själ så går det ju inte att komma ifrån att de påverkar varandra. Dessutom är det ju jävligt trist att traska runt i en kropp som alltid har ont någonstans eller som kräver någon slags behandling hela tiden.

Inom snar framtid ska jag skriva ett snaskigt inlägg om mina krämpor(flera av de kroppsdelar som kommer behandlas ser sällan dagsljus, så håll i hatten) men just idag nöjer jag mig med att trumpet klaga över åkommorna och dirigerar er till en annan awesome blogg som jag fått mycket hjälp ifrån: http://fittforfight.wordpress.com/

Kommentera

