Att vänta på något

Standard

Jag undrar fortfarande mycket. Vad hände med oss? Men kanske framför allt; vad kommer att hända? Kan vi hitta tillbaka eller är vi bara för olika nu? Jag liksom tänker och väntar. Väntar på att du ska ta initiativet. Jag behöver se att du kan det, för att kunna lita på att du kan ta ansvar när jag inte orkar, behöver se det för att veta att du bryr dig, behöver se det för att veta att du också bryr dig, för att jag inte orkar bära allt längre. Varje gång vi ses, varje gång vi hörs, så tänds en förhoppning. Varje gång hittills har den släckts igen, och jag blir ledsen varje gång.

Imorgon ska vi äta lunch med Fröken Fisk, och jag kan inte låta bli att hoppas.

Kommentera

