Systerhelg

Standard

Jag låg knockad större delen av förra veckan i någon slags förkylnings-influensa-halsont-snuva. Jag tror det var kroppens sätt att säga ifrån efter förra helgens stressmoment.

Som tur var hann jag dock piggna till hyfsat innan lillsyrsan kom nedåt landet i fredags. Men vi var ändå ganska slitna båda två(hennes sociala liv hade tydligen inte gett henne många lediga helger) så det blev en relativt lugn helg vilket jag tyckte var jätteskönt. En konsert, några råttbebisar, en pizza och ett paket med dammsugare senare så var helgen med ens över. Det känns både tråkigt och roligt att det gick så fort. Tråkigt för att det känns som att jag och syrsan aldrig får ordentligt med tid, roligt för att det alltid är kul när hon är här och därför går tiden väldigt fort. Jag är så himla glad att jag har en så smart och fin syrsa som jag gillar att hänga med, det kunde en inte tro när en var liten och hon kastade legobitar efter en. Det är också fint när relationer kan utvecklas, för några år sen var vi inte alls särskilt nära men nu gör vi båda en effort för att ses oftare. Jag åker nog snart norrut igen så att jag får se henne snart igen!

Kommentera

