Det regnar idag (en manual)

Standard

Det regnar idag. Dropparna strilar ner på samma sätt som mina tankar. En i taget och alla tillsammans faller de mot marken.

RESPEKT. Respektera mig för det jag vill och det jag önskar. Avfärda mig inte innan du lyssnat på vad jag vill. Avfärda mig aldrig, att avfärda är aldrig att respektera. Låt mig ha mina önskningar och mina tankar ifred även om de är dumma, förhastade och simpla. De är mina önskningar och jag vill att du respekterar dem, för först då respekterar du också mig.

LÅT MIG. Låt mig vara ifred. Låt mig bara sitta här och titta på regnet, låt mig sitta här och titta på mina serier igen. Låt mig vara ledsen, låt mig må dåligt. Låt mig vara glad och låt mig tycka om. Låt mig vara trött och låt mig gå hem. Säg inte att jag borde, och tyck inte att jag inte gör rätt.

KONTAKT. Snälla hör av er. Hör av er igen om jag inte svarar. Fråga kanske inte om vi kan ses, fråga hellre bara om jag lever och om jag mår bra. Fråga alltid, men bara om det är en ärlig fråga och inte en hemlig önskan från dig. Bjud med mig på allt men låt mig svara i lugn och ro. Tappa inte bort mig. Glöm inte mig. Glöm aldrig bort mig igen.

ÄRLIG. Var alltid ärlig med mig. Spela inga spel för jag har inte alltid kraften att hålla emot, och vips så spelar jag ofrivilligt själv. Säg vad du önskar och säg vad du vill, för då kan jag göra likadant. Skona mig aldrig från det du känner, var alltid ärlig men på ett respektfullt sätt. Var aldrig försiktig med mig, jag hatar de där silkesvantarna.

SLÄPP TAGET. Släpp taget om minnen och önskningar, släpp taget om allt du minns om mig. Låt mig sväva fritt för jag vill vara någon annan nu. Jag lyckas sällan men det blir ännu svårare när jag sitter fast. Släpp mig och låt mig bli bättre nu, jag lovar att jag inte kommer försvinna.

Kommentera

