Min innerliga kärlek till bumbibjörnen

Standard

Jag har alltid tänkt på dig som en liten björn, för jag kan verkligen se framför mig hur du tumlar runt i skogen med ramar som är lite för stora för ditt eget bästa. Det är liksom något oundvikligt lurvigt och gulligt som strålar runt dig och som alltid fått mig att associera till björnen. Det som dock jag, och många med mig, ofta glömmer är att björnar ser ut som stora gosedjur, men de är också starkare än de flesta.

Precis som med alla mina andra relationer så har det stormat och ryckt i oss. Dels på grund av stormen inom mig, men också för att ditt liv har stormat mer än du förtjänar. Precis som med alla andra har jag varit fly förbannad på dig, och precis som med alla andra har jag ibland funderat på hur det ska gå med oss. Men det som är så underbart är att efter ett litet samtal, efter en kram i ditt iskalla rum, så var det som att allt det jobbiga var som bortblåst. Det var då jag visste att vårt år av kamp var värt mödan.

Jag hoppas du alltid stannar inom räckhåll och jag hoppas att jag aldrig blir arg på dig igen, du är den som förtjänar det allra minst. Och jag hoppas att du vet att du vuxit så mycket i mina ögon på senaste tiden, att det ger mig styrka att se att du fortsätter att vara du fast ännu lite bättre – då kan också jag göra detsamma. Jag hoppas att du vet, även fast jag inte är så bra på att höra av mig längre, att du alltid kommer finnas nära.

Kommentera

