Motivationen

Standard

Det är svårt att hitta den nu för tiden. Den är liksom längre bort än förut. 

Lågan som eldade på mig förut, lågan som består av all skit i världen och all skit som jag bidrar med genom att bara existera, lyser svagare. Det finns inget som eldar på mig längre och med ens är bara ångestmonstret kvar. Monstret som dränerar mig på vilja och ork vilket gör jakten på en ny motivation omöjlig.

Men en ljusning på vägen är att jag jobbade igår och det kändes fint. Inte så fint så jag skulle vilja jobba inom vården hela livet(nej nej oh nej), men fint för att jag med ens hade en mening igen. Det var skönt att inte vara helt planlös, kanske också skönt att inte alltid bestämma och hitta  på själv. På jobbet vet jag vad som krävs och sen gör jag det. Dessutom tycker jag väldigt mycket om mitt jobb. Gamlingarna gör mig glad och de flesta kollegorna(även om jag inte orkar bry mig så mycket om dem) också. Det blir kul att gå dit imorgon med, även fast jag börjar okristligt tidigt.

Kommentera

