Bagaren som återuppstod

Standard

Ett av mina största intressen brukade vara att baka. Men nu har jag inte haft lust till att plocka fram varken skålar eller slickepottar på jättelänge. Vilket ju antagligen beror på att jag inte haft lust att göra så mycket alls. Den där motivationen har ju, som tidigare nämnt, liksom inte visat sig på ett väldigt långt tag.

Men nu hittade jag några recept på jobbet och dessutom köpte jag en baktidning och med dom kom inspirationen. Nu har jag med ens bakat bullar, äppelkaka och de mest fantastiska norska vaniljbullar som jag ätit – allt på en helg.

Det är en särskild känsla att något så enkelt som en bulle kan kännas så fint.

Kommentera

