Big no-no – och ett big yes-yes

Standard

Något som är så himla tråkigt att läsa om är när folk inte ha inspiration till att skriva. Ja men skriv inte om du inte har inspiration då!! Men nu ska jag gå emot min själv och förkunna att jag faktiskt inte har minsta tillstymmelse till inspiration heller. Mitt huvud har de senaste dagarna känts som en stor klump som smärtat så fort jag rört på det för hastigt(misstänker att jag har något förkylningsaktigt som sitter i bihålorna). Det hjälper inte inspirationen på traven. Sedan att skolan proppar min hjärna full med satsformade attribut och nominalfraser ger inte heller kreativiteten större utrymme direkt.

Men om du vill trösta dig med något mer inspirerande så tycker jag att du ska gå och se den nya filmen Hotell: http://www.imdb.com/title/tt2363178/?ref_=nv_sr_1


Jättebra film som jag tycker ger en fin och mångfasetterad bild av psykisk ohälsa. De lyckas på pricken beskriva det där med att inte orka med världen, att vilja vara någon annan, hur de omkring kan ha så svårt att förstå, hur allt faller samman och hur lite galenskap kan vara det som faktiskt behövs för att hamna på bättringsvägen igen. Dessutom bara älskar jag Alicia Vikander som spelar huvudrollen, jag kan liksom inte låta bli att dregla både över hennes intellekt, talang och utseende.

Kommentera

