Action i mitt liv

Standard

Var och varann natt är det nu för tiden en actionfilm i mitt huvud. Jag misstänker att det är medicinerna som spökar men jag surfar glatt på vågen. Hittills har jag varit med i de flesta vanligt förekommande actionscener och har både varit och blivit räddad av diverse hjältar. Jag har också bekämpat skurkar, löst mysterier och smugit runt i många olika miljöer.

Men den roligaste aspekten av detta ständiga drömmande är att snart har varenda människa i min bekantskapskrets promenerat runt i min skalle nattetid. Vissa personer har varit hjältar, andra skurkar och ytterligare andra har ackompanjerat mig på mina bravader.

Men för att blanda upp det hela lite så slänger min hjärna emellanåt in en dröm med mer kärleksfullt tema. Så vissa människor blir ett ragg eller någon som jag har en relation med istället för att vara superhjältar. Det roliga och något märkliga är dock att, eftersom jag nu för tiden oftast minns mina drömmar väldigt tydligt, så kan känslan emellanåt sitta kvar när jag vaknat. Jag vaknar alltså upp med en slags nykärhetskänsla inför en viss person som dock inte alls är kopplad till den riktiga personen och dess personlighet.

Detta kan ju tyckas lite konstigt men om jag ska vara ärlig är det ganska nice. Lite gratis kärleksfladder i magen utan att behöva blanda in en enda riktigt person. Det enda som komplicerar det hela är när jag IRL möter personen som är drömföremålet. Då får min hjärna spatt och vet inte riktigt vad den ska tänka eftersom den inatt faktiskt var dökär i personen i fråga men som jag nu inte har några egentliga kärlekskänslor för…

Kommentera

