Nästa år

Standard

En av mina favoritbloggare, UnderbaraClara, påpekade att året nu faktiskt börjar gå mot sitt slut. Jag blir alltid lika nostalgisk och det är lika konstigt varje gång när det blir mörkare och mörkare och en inte riktigt kan sätta fingret på var det gågna året tog vägen. När en tittar i backspegeln så har tiden liksom gått så fort. Men denna gång vill jag inspireras av Clara att titta framåt istället för bakåt.

Nästa år vill jag bara göra sånt som känns roligt. Jag vill bara umgås med folk som jag har roligt med. Jag vill ha mer tid till att göra kreativa saker – jag vill pyssla, måla och skriva mycket mer än jag gör nu. Jag vill kunna vara lagom ambitiös i skolan – så pass ambitiös att jag får godkänt och lär mig saker, men också så pass oambitiös så jag kan skita i saker när de känns för fruktansvärt tråkiga(som idag). Jag vill kunna släppa mitt kontrollbehov lite i taget. Jag vill njuta av att jag är bättre och gladare. Jag vill träna lite mer(lär inte bli svårt eftersom jag i princip inte tränar alls nu). Jag vill bli av med mitt värsta sockerberoende och jag vill sluta förgifta min kropp med andra dorger också. Jag önskar att min kropp ska bli lite mer samarbetsvillig och ha mindre krämpor. Jag vill spendera mer tid i naturen. Om det går, så vill jag sluta med mina mediciner. Om det känns bra så vill jag starta ett nytt, stort projekt i mitt liv – eller projekt kanske är fel att kalla det men ni kommer förstå om det väl sätts i rullning…

Kommentera

