Urladdning

Standard

Woooaaauuuööööööööö. Grodan har hoppat och åskan har dundrat igång. Urladdning gånger 10 000 typ. Måtte grannarna äga hörselskydd.

Småsaker som byggs upp när en har en relation och bor tillsammans samlas på hög och all det en känner –  klaustrofobin, instängdheten, irritationen, frustrationen – byggs upp och utan föraning så exploderar det. Helt oväntat för alla inblandade, även för källan till urladdningen – jag.

Och tårar, tårar, tårar. Jag hatar de där tårarna. De gör ondare än mina egna.

Men nu : lugnet efter stormen. Jag har inte känt mig såhär tillfreds och glad på flera veckor. Tänk om jag hade vetat att ilskan var en autoban till lugnet, då hade jag laddat ur åt alla håll och kanter hela tiden.

Kommentera

