Tyngden av ett borde

Standard

En välmenad fråga, uppmuntran, rekommendation. Det här är fint, cool och bra – det borde du göra! Jag svarar tveksamt och fler försök möter mina vacklande ord. Men det är ju en så bra grej – därför borde du gå! Det där borde-t borrar sig, äter sig in, placerar sig i dess sen länge urgröpta grop. Sprider sina tentakler ut över min bröstkorg och jag känner hur det börjar bli svårt att andas igen. Känner tyngden, trycket. Det dåliga samvetet. Jag borde ju.

Det är kanske inget alls som har förändrats?

Kommentera

